Jezelf presenteren op een beurs kan een waardevolle mogelijkheid zijn voor je onderneming. Als je het goed aanpakt zou je zomaar eens tientallen nieuwe klanten binnen kunnen slepen. Maar hoe behaal je nu het optimale resultaat en welke items zijn nu echt onmisbaar in een beursstand? Met deze tips bereid je jezelf perfect voor op een succesvolle beursdeelname.
1. Reclamematerialen
Je kan natuurlijk niet zonder reclamematerialen. Het is de ultieme manier om je onderneming te promoten richting het grote publiek. Hoe opvallender je reclamematerialen, hoe meer ogen waarschijnlijk richting jouw stand dwalen. Maar reclamematerialen moeten niet alleen opvallend zijn. Ze moeten vooral passen bij je onderneming en de doelstellingen waarmee jij deze zaak draaiende houdt. Ook moeten de reclamematerialen er natuurlijk professioneel uitzien. Laat ze dus ook zeker door een professional ontwerpen en print ze bijvoorbeeld via professionals als ReclameMaterialen.com om gegarandeerd te zijn van een professionele uitstraling.
Tip: Maak alle reclamematerialen in eenzelfde, weloverwogen huisstijl om ervoor te zorgen dat jouw onderneming gemakkelijk herkenbaar is.
2. Reclamematerialen ondersteuning
Nu kun je al die professionele reclamematerialen natuurlijk niet zomaar over je beursstand heen gooien. Je moet ervoor zorgen dat alle materialen goed gerangschikt zijn en op een stijlvolle manier toonbaar gemaakt worden. Met verhogingen, folderhouders en andere ondersteuning zorg je ervoor dat jouw beursstand er overzichtelijk, georganiseerd en opgeruimd uitziet.
Tip: Wil je zeker weten of je stand er optimaal uit ziet? Loop er eens langs af als potentiele klant zijnde en zie de stand door zijn of haar ogen. Wat zijn je eerste gedachten en wat zou je eigenlijk willen dat die eerste gedachten zijn?
3. Presentatie
Misschien heb je wel erg veel geluk en is je beursstand enorm druk bezocht. Maar ook wanneer er minder veel bezoekers zijn kan een video presentatie erg gemakkelijk zijn. Niet alleen trek je de aandacht, ook zorg je ervoor dat de aandacht gemakkelijker bij jouw stand blijft. Een prikkelende visuele presentatie kan de aandacht van de ene kant, naar de andere kant van de ruimte trekken. Daarnaast is het gemakkelijker je te concentreren op een toffe, hippe of unieke video presentatie dan minuten lang te lezen in folders.
Tip: Laat ook je presentatie door een professional maken. Deze weten namelijk precies welke visuals waar en waarom het beste werken. Op deze manier pak je niet alleen de aandacht van de mogelijke klanten, maar kun je ze ook aanzetten tot het ondernemen van daadwerkelijke actie.