DELEN

Zit je nog in het eerste, opstartende jaar van je webshop? Dan is het interessant om de customer journey stapsgewijs uit te tekenen. In deze blog reiken we je een aantal tools aan die je in elke specifieke stap van de klantreis kan inzetten. Ready? Set? Go! 

See 

De eerste fase van de customer journey is de ‘see-fase’. Het is de fase waarin de klant voor het eerst kennis maakt met je product, dienst of bedrijf. Hij of zij weet nu dat je bestaat.

Nu wil je natuurlijk ook wel weten wat je in deze fase best doet en met welke tools je hierin zal slagen. Wel, het is vrij eenvoudig: Get out there! Zorg dat je product of dienst opvalt bij je doelgroep. Je kan potentiële klanten bereiken door je product voor te stellen op netwerkevents of beurzen, door advertenties te plaatsen op verschillende online of offline kanalen. Welke tools je hier zoal voor kan gebruiken? Social media is er één. Door je Facebook-advertenties te richten naar een afgelijnde doelgroep, weet je precies de juiste mensen te bereiken. 

Think 

Ook hier zetten we weer de socials in. De ‘think-fase’ is een fase van overweging. Hier kan je naar buiten komen met de USP’s van je product of dienst. Wat zijn de eigenschappen van je product of dienst en op welke manier onderscheid je je van de concurrentie? Retargeting via Facebook en Instagram is een mooie manier om op klanten door deze stap te begeleiden. Ze zijn immers op zoek naar een product net zoals dat van jou. 

Think

Do  

Haalde je klant het tot de ‘do-fase’? Proficiat! Dan heb je je klant overtuigd. Hier komt de effectieve aankoop aan bod. Een mooie tool om hier in te zetten is die van een payment service provider. Met een handige plug-in zet je in enkele stappen verschillende betaalmogelijkheden zoals Afterpay op je webshop. Werkelijk een eitje en de voordelen zijn eindeloos. Lees bij de care-fase wat een payment service provider nog voor jou kan betekenen. 

Care

Naast de effectieve betaling regelen, houdt je payment service provider ook allerlei data over de betalingen van je klanten bij, zodat jij nadien precies weet wie wat heeft gekocht en hoever ze in het betaalproces staan. Heeft de klant voor achteraf betalen gekozen, maar komt de betaling maar niet binnen? Dan zit je safe met een creditmanagement tool. Ook facturen uitsturen was nog nooit zo makkelijk. Heb je graag alles perfect en tot in de puntjes georganiseerd? Dan is een payment service provider voor jouw bedrijf vast en zeker onmisbaar. 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here