DELEN

De marketing van bedrijven is in de afgelopen decennia behoorlijk veranderd. Waar online marketing voor veel ondernemers dagelijks werk is, zijn er anderen helemaal niet mee bezig. Een vorm van online marketing is content marketing. Veel firma’s zouden niet meer zonder kunnen. Andere zaakvoerders weten niet goed wat het is. In dit artikel meer over content marketing.

Wat is content marketing?

Een definitie voor content marketing is: “Een vorm van marketing met als doel om relevante informatie te bieden aan je doelgroep.” In de praktijk is content marketing het publiceren van een relevant artikel. In dit artikel wordt een relevant onderwerp beschreven om je doelgroep te informeren. In de tekst is een (of meerdere) weblink opgenomen die de lezer meer informatie biedt. Als opdrachtgever laat je daarnaast een link opnemen naar jouw website. Dit zorgt voor meer bezoekers op je website. Daarnaast is deze linkbuilding goed voor de relevantie voor zoekmachines. Content marketing dient twee doelen:

  1. De doelgroep voorzien van relevante informatie;
  2. Beter vindbaarheid van jouw website/webshop.

Voor wie is content marketing?

Ondernemingen die voor een groot deel afhankelijk zijn van hun website/webshop, zijn gebaat bij een goede marketing. Meer bezoekers op de website draagt bij aan de omzet. Het is dus belangrijk dat je relevant bent voor zoekmachines. Je kunt niet alleen veel geld in AdWord campagnes te stoppen. De inhoud van je website moet ook voor relevantie zorgen. Ondernemers die veel bezoekers willen zijn dus bijna afhankelijk van een goede content marketing.

Wat bepaalt het succes?

Het succes van deze marketingvorm is dus de content. De inhoud bepaald of je doelgroep de informatie ontvangt die zij op dat moment zoeken. Daarnaast zorgt het voor relevantie voor zoekmachines. De linkbuilding werkt alleen als de juiste zoekwoorden worden gebruikt. Schrijf je artikelen niet met een duidelijk reclamedoel. Dit schrikt lezers af, ze zoeken informatie. En willen niet geconfronteerd worden met reclame. Kies blogs die bij jouw doelgroep passen. Weblogs met grote bezoekersaantallen vragen ook meer geld voor een artikel. Terwijl een kleiner weblog die jouw doelgroep als lezers heeft, voor jou relevanter is.

Zaken voor goede content marketing

Om een goede content marketing campagne te starten zijn de volgende zaken belangrijk:

  1. De juiste zoektermen;
  2. Aansluiting bij jouw website/webshop;
  3. Kennis van de doelgroep;
  4. Inspelen op de vraag van de doelgroep;
  5. Het juiste weblog;
  6. Een informatief artikel met relevante informatie;
  7. Onafhankelijke links die relevantie toevoegen;
  8. Een goede tekstschrijver.

Wil je starten met deze vorm van marketing, zorg dan voor de bovenstaande elementen.

 

Content marketing is een vorm van marketing die niet rechtstreeks voor meer omzet zorgt. Maar hierin investeren levert op lange termijn meer relevantie op. En juist deze relevantie zorgt voor meer bezoekers op je website/webshop. Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here