DELEN

Als zelfstandige zonder personeel of als bedrijf wil je opvallen tussen de concurrenten. In de moderne digitale wereld wordt dit vaak gedaan door te richten op online marketing, social media en andere online zaken. Maar waarom direct kiezen voor enkel online? Fysiek drukwerk heeft een aantal voordelen ten opzichte van online aanwezigheid, en kan voor meer omzet en klanten zorgen. Lees hieronder 5 tips hoe fysiek drukwerk gebruikt kan worden als marketingmiddel 

1: Fysiek drukwerk zorgt voor meer herkenning bij potentiële klanten. Uit onderzoek is gebleken dat het lezen van drukwerk dat een persoon letterlijk vast kan hebben meer informatie overbrengt bij deze persoon dan informatie die iemand van een beeldscherm leest. Fysiek drukwerk, zoals posters, een opleidingsboekje of een informatiebrochure werken hierdoor erg goed om klanten te prikkelen voor jouw dienst of product. 

2: In tegenstelling tot informatie online, kan fysiek drukwerk perfect gebruikt worden om klanten informatie toe te sturen. Een opleidingsboekje of informatiegids kan eenvoudig in een envelop gestopt worden en naar een potentiële klant gestuurd worden. Zodra de klant het drukwerk ontvangt gaat de tip hierboven werken. Een win-win situatie!

Drukwerk als marketingmiddel

3: Het is niet altijd duidelijk wie de klanten zijn, en of er mensen geïnteresseerd zijn in het product of dienst dat je aanbiedt. Om alsnog mensen te bereiken met de boodschap voor een dienst of product is een fysieke poster een goed middel. Deze kan je ophangen in winkels waar potentiële klanten winkelen, zodat je klanten je weten te vinden! Zo krijg je met een kleine investering een groot resultaat. 

4: Wil je wat pro-actiever aan de slag gaan? Denk dan eens aan flyeren op straat. Met een klein aantal flyers ga je op straat staan in een drukke straat, en deel je deze uit aan voorbijgangers. Dat kan je met digitale content niet doen! Als je de flyers bedrukt met een leuke tekst of een kortingscode zullen klanten zeker naar je site gaan!

5: En last but not least, een gedrukt visitekaartje is perfect om op te vallen bij potentiële klanten. Wanneer je deze mensen je kaartje geeft onthouden zij je naam en uiterlijk, en geef je ze tegelijk de mogelijkheid om later opnieuw contact met je op te nemen. En wanneer je een visitekaartje laat voorzien van een bijzonder uiterlijk, door bijvoorbeeld foliedruk toe te voegen aan de visitekaartjes, of door een bijzondere papiersoort te kiezen. 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here