DELEN

Er zijn bepaalde periodes in het jaar wanneer alles lijkt samen te komen. Je moet een heleboel offertes maken, hebt een drukke dagtaak waarbij je van hier naar daar holt en bovenal kom je ’s avonds thuis en wil je rust. Als er dan nog een stapel brieven en facturen op je ligt te wachten, zijn dat de zaken die blijven liggen met alle negatieve gevolgen van dien. Je leest in dit artikel hoe het anders kan.

Bureau overvol

Het is soms te veel om op te noemen: kassatickets, facturen, brieven, betalingsdocumenten, … die her en der rondslingeren op je bureau. Als je ze niet systematisch opruimt en ordent, wordt het een berg waar je niet meer over kunt kijken. Als je al je administratie op een hoop laat komen, kan het je soms te veel worden en dat zorgt alleen maar voor demotivatie en frustratie. Het belang van een goede administratie wordt door vele zelfstandigen vaak onderschat, maar vormt een belangrijke sleutel tot het financieel gezond houden van je onderneming.

Financieel voordeel

Financieel voordeel

Straks wil je natuurlijk geen brief in de bus vinden met eventuele boetes van de fiscus. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer je je niet aan de regels tot voorafbetalingen houdt of je jouw btw-aangifte te laat hebt ingediend. Bovendien moet je helemaal mee zijn met de regelgeving en ook dat kan vaak tijdrovend zijn. Als zelfstandige of kmo heb je daarvoor jammer genoeg geen of te weinig tijd want je wilt vooral uitblinken in datgene waarvoor je jouw zaak gestart bent. 

Kortom, het administratieve blijft vaak liggen en dat zou niet mogen. Want vergeet je bijvoorbeeld in alle drukte een factuur te maken, dan loop je ongewild inkomsten mis. Check je niet regelmatig je debiteurenlijst om af te vinken of iedereen wel betaald heeft, dan kan je dat op termijn een financiële kater opleveren. Laat het nooit zover komen, want dan ben je eigenlijk voor niets aan het werken. 

Extra hulp

Je kunt tegenwoordig gemakkelijk beroep doen op externe ondersteuning met bijzondere aandacht voor je facturatie. Maar je kunt evengoed extra bijstand vragen voor je boekhouding, HR-management of algemeen secretariaatswerk. Door het inschakelen van administratieve ondersteuning, zal je een ontzorging van de administratieve druk ervaren die meteen rendeert. Die ondersteuning kan zowel op je eigen kantoor als vanop afstand gebeuren.

Het inschakelen van een externe partner vormt bovendien een kost voor je onderneming die je uiteindelijk meer inkomsten zal opleveren door een nauwkeurige opvolging van je facturatie. Handel daarom op tijd door sommige zaken uit te besteden, voor je door het bos de bomen niet meer ziet. Het zal je meer tijd opleveren, financiële ademruimte geven en een verlichting vormen voor de administratieve ballast waar je vandaag nog enorm tegenop ziet.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here