DELEN

In het ondernemerslandschap verschijnen steeds meer online bedrijven. Een voordeel van een online onderneming is dat je vaak kunt werken vanaf waar je wilt, je bent niet gebonden aan een kantoor of winkel. Een nadeel kan zijn dat je normaal gesproken je klanten niet ziet. Mogelijk heb je alleen contact met afnemers via e-mail, sociale media of in sommige gevallen per telefoon. Maar face-to-face contact ontbreekt over het algemeen. Hoe zorg je ervoor dat je zonder persoonlijk contact klanten tevreden houdt? Lees verder en we geven je graag tips om dit te bereiken!

Het belangrijkste is om de klant op de eerste plaats te zetten. Bij het ontwerpen en bijhouden van een website, blog of social media kanaal is het belangrijk ernaar te kijken zoals bezoekers dat doen. Zorg voor een makkelijk te navigeren website waarbij alle benodigde informatie toegankelijk is zonder door te veel pagina’s te hoeven klikken. Gebruik ook een taal die eenvoudig en duidelijk te begrijpen is. En vergeet niet om de uitcheckpagina zo eenvoudig mogelijk te houden, zodat hier geen obstakels ontstaan. Ook een goed vindbare contactpagina is onmisbaar, helemaal voor ondernemingen die diensten aanbieden en waarbij je wilt dat de klant contact met je opneemt om een dienst af te nemen.

Bedankjes voor trouwe klanten

Een andere manier om de klant op de eeste plek te zetten en hem te bedanken voor de samenwerking, is door het aanbieden van een relatiegeschenk. Wees eerlijk, iedereen houdt ervan wanneer ze iets gratis krijgen en dit zal een positieve indruk achterlaten bij klanten. Kies een uniek geschenk dat past bij jouw bedrijf en personaliseer het. Bezoek eens een online printbedrijf zoals https://www.drukzo.be/ en zoek in de uitgebreide catalogus een passend bedankje. Door het geschenk te personaliseren, zorg je dat klanten jouw bedrijf onthouden en misschien zelfs delen met anderen. Online printers zijn ook heel geschikt voor het laten maken van promotiemateriaal om een bedrijf onder de aandacht te brengen.

Controleer bedrijfsprocessen

Voor een e-commercebedrijf is transport een belangrijk onderdeel van het bedrijf. Je kunt klanten tevreden houden door een uitstekende service aan te bieden bij de verzending. Tegenwoordig zijn mensen gewend om alles bijna onmiddellijk te krijgen wanneer ze het willen. Dus snelle verzending of zelfs gratis verzending zorgt ervoor dat je een goede indruk achterlaat. Het kan zelfs helpen om herhalingsaankopen te genereren.

Communiceer met je klanten

Last but not least is het belangrijk om te communiceren met klanten. Dit klinkt misschien heel logisch, maar zodra klanten feedback willen geven, zijn veel bedrijven al snel niet meer geïnteresseerd. Feedback kan juist heel waardevol zijn. Het helpt je begrijpen waar mogelijke problemen zitten die klanten ondervinden bij het aankopen van een product of dienst. Met alle socialemediakanalen van tegenwoordig is het veel gemakkelijker om een ​​reactie van je klanten te krijgen. Ook kun je natuurlijk gebruik maken van een klantbeoordelingssysteem waarmee je klanten actief stimuleert om hun mening te delen. Zorg ervoor dat je reageert op opmerkingen, zodat potentiële nieuwe klanten ook zien dat je bedrijf actief is en naar zijn klanten luisteren.

Het is fijn als je met je online onderneming kunt doen wat je leuk vindt. Vergeet bij het ondernemerschap alleen niet om  het tevreden houden van klanten hoog op je prioriteitenlijst te zetten. Tevreden klanten kunnen zorgen voor herhalingsaankopen en dienen als positieve mond-op-mond reclame voor je bedrijf.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here